Rekening
Bij Echozorg sturen we twee soorten rekeningen namelijk een digitale of een ‘gewone’ rekening.
Digitale rekening
Mensen die bij een label van VGZ (Univé, IZZ, IZA etc) of ONVZ zijn verzekerd ontvangen zelf geen rekening. Echozorg stuurt uw zorgverzekeraar zelf een digitale rekening.
U hoeft niets te doen. De rekening wordt door uw zorgverzekering voldaan en eventueel verrekend met het eigen risico.
Gewone rekening
Bent u bij een andere zorgverzekeraar verzekerd dan ontvangt u wel van Echozorg zelf de rekening.
Declareer deze rekening (per post of digitaal) binnen een week bij zorgverzekeraar.
Hoe handel ik een gewone rekening af
Stap 1: Verstuur direct de zorgnota op naar uw zorgverzekeraar
Stuur de rekening eerst op naar uw zorgverzekeraar.
Let op: Op de Echozorg-rekening wordt het passantentarief vermeld van ZBC Stichting Echocura (dat is het kliniek waar Echozorg onder valt).
Het passantentarief is niet het definitieve bedrag dat u moet betalen. Dat bedrag bepaalt uw zorgverzekeraar.
Stap 2: Uw zorgverzekeraar stuurt u een declaratie overzicht
U ontvangt van uw zorgverzekeraar een declaratieoverzicht. Op dit overzicht wordt vermeld welk bedrag uw zorgverzekeraar wil betalen voor het onderzoek en/of behandeling bij Echozorg.
Dit is het bedrag dat u aan Echozorg moet overmaken.
Op het declaratieoverzicht wordt ook vermeld:
- Welk bedrag niet wordt vergoed in verband met niet-gecontracteerde zorg. Dit bedrag hoeft u niet te betalen.
- Het openstaand eigen risico. Dit bedrag moet u wel betalen.
Stap 3: Betaal uw rekening aan Echozorg
Binnen enkele dagen verrekent uw zorgverzekeraar de vergoeding. Let op! Uw zorgverzekeraar heeft dit bedrag gecorrigeerd met uw openstaand eigen risico. Dat is de standaard procedure.
Wat moet u nou precies aan Echozorg overmaken?
U maakt het bedrag over dat uw zorgverzekeraar wil betalen voor het onderzoek en/of behandeling bij Echozorg. Dit is het bedrag dat in het declaratie overzicht van uw zorgverzekeraar staat.
Maak dit bedrag over aan Stichting Echocura, rekeningnummer: NL49BUNQ2036029183. Hoorn. Vermeld altijd het factuurnummer.
Doe dit zo snel mogelijk. Uiterlijk binnen 30 dagen na ontvangst van onze rekening.
Stap 4: Stuur de betalingsspecificatie op naar EchoCura
Beloofd is beloofd: u betaalt nooit meer dan dat uw zorgverzekeraar wil betalen. Met andere woorden het verschil het bedrag op de rekening van Echozorg staat (passantentarief) en het bedrag dat uw zorgverzekeraar wil betalen, hoeft u niet te betalen.
Daarom verzoeken we u vriendelijk om een kopie van de betaalspecificatie van uw verzekeraar op te sturen naar:
Stichting EchoCura
Dr. C.J.K. van Aalstweg 13 B
1625 NV Hoorn
U kunt natuurlijk ook een scan of foto maken van het afschrift en deze mailen naar: nota@echozorg.nl.
Voorbeelden
Een paar voorbeelden met betrekking tot het passantentarief, tarief geleverde zorg van de zorgverzekeraar en het eigen risico.
Voorbeeld 1: Thea de Jong - Eigen risico niet verbruikt
Zorgnota: Passantentarief € 460
Tarief “geleverde zorg” volgens betalingsspecificatie zorgverzekeraar: € 280
Verrekening eigen risico: € 385 – € 280 = € 105
Bedrag door u ontvangen van zorgverzekeraar: € 0
Te betalen bedrag aan Echozorg: € 280
Voorbeeld 2: Jos de Graaf - Eigen risico reeds € 200 verbruikt
Zorgnota: Passantentarief € 460
Tarief “geleverde zorg” volgens betalingsspecificatie zorgverzekeraar: € 280
Verrekening eigen risico: € 385 -€ 200 = € 185
Bedrag door u ontvangen van zorgverzekeraar: € 280 – € 185 = € 95
Te betalen bedrag aan Echozorg: € 280
Voorbeeld 3: Ahmed El Sami - Eigen risico volledig verbruikt
Zorgnota: Passantentarief € 460
Tarief “geleverde zorg” volgens betalingsspecificatie zorgverzekeraar: € 280
Verrekening eigen risico: € 0
Bedrag door u ontvangen van zorgverzekeraar: € 280
Te betalen bedrag aan Echozorg: € 280
Het nog vragen?
Is het nog niet helemaal duidelijk? Dat begrijpen we uiteraard. Geen enkel probleem.
Heeft u nog vragen over uw rekening? Bel 085-0471627 of stuur een e-mail.